Статті

(Не)болісне звільнення

(Не)болісне звільнення

Трудовий шлях має різні аспекти: пошук роботи, адаптація у колективі, кар’єрний розвиток, удосконалення професійних навичок і т.д. Питання звільнення та/або скорочення також є частиною робочого процесу. У своєму новому дослідженні спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна дізнавалися, що роблять співробітники по відношенню до компанії, з яких їх було звільнено, і яку допомогу хотіли б отримати у разі скорочення.

Мало кому вдається пройти трудовий шлях, не стикнувшись зі звільненнями. Серед респондентів, що взяли участь в опитуванні, 86% доводилося звільнятися/потрапляти під скорочення.

Попередні опитування grc.ua показали, що 44% респондентів змінюють роботу раз на 2-4 роки. При цьому 18% роблять це набагато рідше – раз на 5-7 років. Тих, хто змінює місце роботи в середньому раз на рік, виявилося 13%. Ще менше виявилося тих, хто ніколи в житті не змінював роботу, – 5%. Чому українці змінюють роботу, як часто і де шукають.

(Не)болісне звільнення

Найпоширенішою причиною для звільнень є власне бажання – 59%. Не рідкістю є також звільнення у зв’язку зі скороченням штату (29%), реорганізацією компанії (20%) та закриттям офісу (13%). Майже кожному десятому доводилося йти з роботи у зв’язку із невдоволенням керівництва якістю виконуваної роботи. 4% стикалися із ситуаціями, коли не проходили випробувальний термін. Серед інших причин респонденти зазначили, наприклад, невдоволеність рівнем доходу, конфлікти в колективі, переїзди тощо.

(Не)болісне звільнення

Лише 30% респондентів ішли з компанії без жодного негативу – ні явного, ні прихованого. Тоді як дві третини опитаних зазначили, що в них залишались неприємні почуття стосовно колишніх роботодавців.

(Не)болісне звільнення

І цей негатив мав свої наслідки. 66% тих, хто йшов із компанії з неприємним осадом у душі, потім погано відгукувалися про компанію, що їх звільнила. 9% - писали непозитивні відгуки в Інтернеті, 5% - подавали в суд.

(Не)болісне звільнення

Негативний ефект від звільнень може бути зменшений у випадках, коли компанія надає якусь допомогу співробітникам, що підпадають під звільнення/скорочення. Найбільш бажаною допомогою з точки зору співробітників є фінансова компенсація, надання рекомендацій та психологічна підтримка. Причому ТОП-3 очікувань збігаються для двох категорій працівників: тих, кому доводилося потрапляти під звільнення, і тих, кому не доводилося.

Негатив стосовно роботодавця після звільнення – доволі поширене явище. Найчастіше він проявляється у неприємних відгуках в особистому спілкуванні. Причиною такого ставлення є різні випадки, проте звільнені співробітники все ж очікують на допомогу з боку роботодавця. Причому допомога може бути як матеріального, так і нематеріального характеру.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу grc.ua у березні 2018 року. В опитуванні взяло участь 689 респондентів з різних регіонів України.

Вакансії дня

Коментарі